Adenau i Eifel Wysoki

Adenau i Eifel Wysoki

Z Altenahr do ADENAU regularnie kursują autobusy (mniej więcej jeden na godzinę), półgodzinna trasa wiedzie przez górne partie doliny Aliru, mijając po drodze szereg maleńkich wiosek, głęboko zaszytych w Wysokim Eifel (Hohe Eifel). Adenau to ludne, niewielkie miasto turystyczne, rozłożone w dolinie rzeki. Znane jest przede wszystkim z XV- i XVI-wiecznych domów z pruskiego muru otaczających rynek. O autentyczności budynków świadczy przekonująco nadwątlony niekiedy dach bądź skrzywiona fasada, choć odnowiono je starannie z myślą o turystach. Mieszczą się w nich liczne kawiarnie, bary i sklepy. W mieście znajduje się także sędziwy Xl-wieczny kościół z późniejszymi elementami dodanymi w XIII w.

Biuro informacji turystycznej mieści się przy rynku, Markt 8 (»02691/2016). Hotele o umiarkowanym cenniku lo Gastehims Kupper, Hauptstr. 15 (»02691/2156: ©), Postsliihchen, Hauptstr. 22 (»02691/2589: ©). His/orisches Haus-Biue Ecke, Markt 4 (»02091/2005: ©), to najlepszy hotel i restauracja zarazem, mieszczące się w XVI- wiecznym domu.

Z Adenau autobusy kursują regularnie do Niirburg, zrujnowanego zaniku, klóry wznosi się na jednym z najwyższych szczytów pasma Eifel (678 m). Niirburg zbudowany został pierwotnie jako twierdza rzymska, ruiny na wzgórzu pochodzą jednak z XII- wiecznej fortecy, zniszczonej przez wojska francuskie po długotrwałym oblężeniu w 1690 r. W pobliskim miasteczku o identycznej nazwie działa kilka pensjonatów i hoteli, najtańszym z nich jest Pension Hans Loosen, Burgstr. 28 (»02691/7418: ©), najbardziej komfortowym Zur Burp, Burgstr. 4 (»02691/7575: ).

Z Niirburg bez trudu dojść można do słynnego toru wyścigowego Niirburgring. Obecnie zaprzestano tu już organizowania wyścigów o Grand Prix Formuły Pierwszej ze względu na nadmierne niebezpieczeństwo (w 1976 r. Niki Lauda miał na tym torze wypadek, który o mały włos nie skończył się tragicznie): odbywają się jedynie wyścigi motocyklowe mniejszej rangi. Główne wejście na tor znajduje się zaraz za miastem. Niirburgring o długości 28 km zbudowano w latach 1925-1927 r. w kształcie ósemki, prowadząc trasę przez zalesione pasmo Wysokiego Eifel. Zmotoryzowani mogą zali- czyć własnym samochodem rundę na !orze: oplata za pełny przejazd wynosi 18 DM, za 24-kilomclrowy odcinek północny trzeba zapłacie 15 DM, za 4,5 kilometra – 6 DM. Za cenę 95 DM zawodowy kierowca rajdowy przewozi chętnych wzdłuż dowolnego odcinka (bliższe informacje na ten temat, pn.-pt., »02691/302154: informacje o imprezach, »02691/302156 lub 302158).

Warto również odwiedzić Muzeum Sportów Wyścigowych (Rcnnsportmuscum: codz. 10.00-18.00: 8.50 DM). Mieści się w nim olbrzymia kolekcja pierwszorzędnych samochodów i rowerów wszystkich typów, które ścigały się na torze Niirburgring w ciągu ostatnich sześćdziesięciu lat.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>